Hirlapom RSS
Főoldal A Magazin Lakberendezés Trendfigyelő Életmód Ajánlók Kiállítások Estjeink Gardróbok
Én otthon edzem
Léteznek konditerem-rajongók, akik arra esküsznek, csak ott lehetséges igazi testmozgást végezni, és gyakori, hogy valakit sehogy sem lehet rávenni, hogy belépjen egy edzőterembe. Az utóbbiaknak ajánljuk az otthoni edzőterem kialakítását. Ugyanis nem lehetetlen vállalkozás, ha az otthonunkban szeretnénk sportolni. Sikeres sportemberek és testépítők ezrei otthon edzve kezdték a pályafutásukat. Például dr. Franco Columbu, aki elnyerte a Mr. Olympia címet, miközben egy garázsban edzett.

www.c-sale.hu
Az otthoni edzésnek több előnye és hátránya is van. Előnyei közé tartozik, hogy bármikor kézbe vehetjük a súlyzókat, nem kell várnunk másokra, otthonosan öltözködhetünk, nem kell egész nap magunkkal hurcolnunk a tornazsákot, az edzőcipőt. Nem kell mással megosztani az öltözőt, várakozni a kedvenc gépeinkre, sőt még a parkolási-utazási gondjaink is megoldódnak. Hátránya azonban, hogy az otthoni edzéshez időnként sokkal több akaraterő szükséges, hiszen bármikor találhatunk jobb programot a lakásban a mozgásnál.
Alaposan gondoljuk át, mire lehet szükségünk az otthoni edzőterem kialakításához. Nem szerencsés az összes elképzelhető berendezést megvásárolni, érdemes okosan áttekinteni a termékkínálatot. Az alapkészletünket bármikor kedvünk szerint bővíthetjük, és abból a pénzből, amelyet egy év alatt az edzőtermi bérletre költenénk, akár egy komolyabb gépet is vehetünk magunknak. Ami feltétlenül szükséges: egy legalább 2 x 2 méteres alapterületű helyiség, súlyzókészlet, egy- és kétkezes, kiegészítő súlyok, gumiszalag, tornaszőnyeg, fitneszlabda, ugrókötél. Javasolt ezenkívül egy kényelmes, állítható támlájú pad, vádliemelő gép, vízszintes rúd húzódzkodáshoz, súlyemelő öv, súlyemelő kesztyű. A későbbiekben vásárolhatunk valamilyen kardiogépet (pl. futópadot, szobabiciklit vagy taposógépet) vagy kombinált kondigépet.

Ideális esetben a napfény segíti elő az energia termelődését, de egy jól kivilágított edzőterem is hatásos lehet. A terem szellőzése is fontos szempont, hiszen ahol nincs elég oxigén, ott hamar elfáradunk, és a kellemetlen szagok is elvehetik a kedvünket. Tegyük otthonossá személyes tárgyakkal, fotókkal az edzőtermünket, hisz csak úgy fogjuk szeretni az otthoni testedzést, ha jól, kényelmesen érezzük magunkat.
Ha módunk van rá, szereljünk tükröt a falakra, sokat számít, ha látjuk magunkat mozgás közben. Edzés közben szinte létfontosságú, hogy legyen valami, ami motivál – erre kiválóan alkalmas a megfelelően válogatott zene. Végezetül érdemes megemlíteni, hogy a hangsúly nem az edzőtermünk berendezésén, a falak színein és a fényviszonyokon van, hanem a saját elhatározásunkon: akarunk-e sportolni vagy sem.
Gurubi Ágnes
Megosztás:
 
Magunkról     |     MBIK     |     Impresszum     |     Karrier     |     Archívum