Hirlapom RSS
Főoldal A Magazin Lakberendezés Trendfigyelő Életmód Ajánlók Kiállítások Estjeink Gardróbok
Lengyel mozaikok
Nem kis feladat előtt áll az, aki ma burkolatot keres a fürdőszobája megújítására. A kínálat rendkívül bőséges és sokrétű. A döntés pedig sokszor nem könnyű. Érdemes tisztázni magunkban vásárlás előtt, hogy milyen stílust, milyen színvilágot szeretnénk, és persze milyen árkategóriát engedhetünk meg magunknak.

Sokáig úgy tűnt, hogy a spanyol és olasz csempék különleges és széles választékával a piacon senki sem tudja felvenni a versenyt. A 2000-es évek elején azonban Lengyelországban megmozdult valami, hiszen sorra alakultak, újultak meg a régi csempegyárak. Az évtized végére bőséges választékukkal, kiváló minőségükkel és versenyképes áraikkal eredményesen fel is vették a versenyt a régi tradicionális, nagy, európai csempegyártókkal.
A kisebb gyárak (Cerrol, Konskie, Domino) elsősorban a kedvezőbb árú, közkedvelt – divatos és trendi – termékek gyártására fókuszálnak. A nagyobb gyártók kínálatában ugyanakkor a középkategóriás termékek mellett ma már a kiemelkedő minőségű, a legújabb trendeket követő burkolóanyagok is megjelentek (Opoczno, Paradyz, Tubadzyn).
Az egyik legismertebb és legnagyobb lengyel cég ma a 125 éves múlttal rendelkező Opoczno, amelynek termékpalettáján ugyanúgy megtalálhatóak a klasszikus darabok (Salonika, Valentina), mint a meghökkentő és merész mintájú modern burkolatok (Jazz, Gres Metalic). Az egyik legkedveltebb Opoczno kollekció a vidám és örömteli Linero, amely a kompozícióba szőtt arany elemek révén minden belső teret elegánssá és korszerűvé varázsol. A kollekcióik zöme valamilyen életérzésre aspektál. A Fiji létrejöttét például a japán formavilág virágmotívumai inspirálták, az Aleksandria kollekció nemcsak a nevét, de a mintázatát is az ókori alexandriai papirusztekercsekről kapta

A Opoczno cég nagy hazai riválisává nőtte ki magát az évtized végére a Paradyz csoport, amely két új márkája, a My Way és a Kwadro Ceramika révén kétféle célcsoportot is megszólít. Előbbi a prémium minőséget garantálja a vevőinek, utóbbi pedig a jó ár-érték arányt a divatot és a jó minőséget kedvelők számára. Woodentic nevű kollekciójukban szinte elsőként jelent meg a ma egyre divatosabb, parkettautánzatú greslap. A faparkettáig megtévesztésig hasonló kerámialap szinte már minden lengyel gyártó termékkínálatában jelen van. Az 1995-ös alapítású Nowa Gala cég hírnevét is például a Stonewood fautánzatú greslap alapozta meg.
Miskei Orsolya
Megosztás:
 
Magunkról     |     MBIK     |     Impresszum     |     Karrier     |     Archívum