Hirlapom RSS
Főoldal A Magazin Lakberendezés Trendfigyelő Életmód Ajánlók Kiállítások Estjeink Gardróbok
Ingatlanhirdetés hatékonyan
Ingatlanhirdetés feladását tervezve azt gondolhatnánk: nincs is annál egyszerűbb feladat, mint néhány szóban jellemezni értékesítésre váró otthonukat. Mi sem egyszerűbb a lakás méretének megadásánál, elhelyezkedésének, állapotának és rövid jellemzésének megfogalmazásánál, illetve egy-két fénykép feltöltésénél.

A valóság ellenben az, hogy a dolog nem ilyen egyszerű!

Az ingatlanértékesítők szerint egyesek képesek hónapokon belül kevésbé jó „kondícióban” lévő ingatlanuknak elfogadható áron történő értékesítésére. Rengeteg olyan egyáltalán nem rossz és korántsem túlárazott ingatlannal találkozunk ellenben – főleg magánhirdetések között – amelyektől tulajdonosuk évekig nem tud megszabadulni! A lakáshirdetés milyenségét tehát nem szabad lebecsülni! Segítség gyanánt összeszedtünk néhány tippet, melyeket ingatlanhirdetés feladásánál nem érdemes megspórolni.

Hirdetésfeladás előtt: szóbeli marketing!

Az ingatlanértékesítő oldalak tapasztalatai szerint az eladásra kerülő családi házak és lakások legalább 15-20%-a rendszerint úgy talál gazdára, hogy a tulajdonosok ismerősei, esetleg a közelben lakó szomszédok közül valaki gyorsan lecsap rá. Mielőtt a hirdetés feladás mellett döntünk, megfontolandó az értékesítésre váró ingatlannak barátok, ismerősök, kollégák, a ház lakóközössége, esetleg a vidéki rokonok körében történő népszerűsítése.

Mindenképpen az interneten!

Célszerű kihasználni az internet adta ingyenes hirdetési lehetőségeket, és amennyiben módunk van rá, használjunk fel minél több ilyen oldalt. Fizetős oldalak használata előtt érdeklődjünk az adott oldal hatékonyság felől. Fontos annak megjegyzése is, hogy hova raktuk fel a hirdetést, mivel az eladás után el is kell majd azt onnan távolítanunk.

Ingatlanközvetítő?

Hasznos lehet az értékesítésre váró ingatlannal egy városban lévő helyi, jó nevű ingatlanközvetítők segítsége is. A 3-5%-os jutalék fényében ez egy viszonylag költségesebb eladási mód, ám a jutalékot csupán akkor kell kifizetni, ha az ingatlanközvetítő vevőt is szerzett.

Fényképes hirdetést mindenképpen!

Fényképes ingatlanhirdetést természetesen nem kizárólag internetes oldalakon tehetünk közzé, de színes magazinokban – esetleg – falragaszokon és cédulákon is. Mivel megkockáztatható, hogy nem kell külön részleteznünk a fényképes hirdetés előnyeit, mindenekelőtt azokat a hasznos tanácsokat foglaljuk össze, amelyeket az ingatlanunkról készült fényképfelvételek készítése során érdemes betartani. Az ingatlan belső tereinek fényképezése előtt mindenképpen csináljunk rendet, így nemcsak jobban érvényesülnek és látszanak a lakás vagy ház belső terei, de az érdeklődő számára már a képek alapján is nagyobb lesz a szóban forgó helyiségekkel kapcsolatban megnyilvánuló térérzet. Mivel az internetes oldalakra általában több képet is fel lehet tölteni, így mutassunk meg minél nagyobb részleteket az ingatatlanból. Persze itt is megvannak a határok. Több hirdető is megjeleníti hirdetésében például a WC-t, amely csak akkor kívánatos, ha a helyiség állapota makulátlan. Ugyanez érvényes lehet a fürdőszobára is.  Mindenképpen napfényben érdemes elkészíteni a fotókat. Amennyiben a lakásunk sötét, ne legyünk restek hangulatvilágítást alkalmazni.

A hirdetés szövegének kritériumai

A hirdetés szövegében nem érdemes félrevezetni az érdeklődőket, de mindenképpen az ingatlan pozitívumaira hívjuk fel a figyelmet. A lakáshoz tartozó erkély példának okáért egy igen csábító tartozék, ahogy az is lényeges, hogy világos-e a lakás, mennyire éri a nap, milyen panorámával rendelkezik, milyenek a lakók, és milyen házban található. Az eladó lakások esetében tehát a csendes, nyugodt, napfényes, barátságos, otthonos, tágas kulcsszavak sokat segíthetnek.

Irányárat lehetőleg tüntessünk fel!

Megosztás:
 
Magunkról     |     MBIK     |     Impresszum     |     Karrier     |     Archívum